söndag 7 februari 2010

Små segrar

Gyllenhammars fiberhavregryn is the shit... Bra storlek på förpackningen och goda. Till skillnad från vissa andra märken jag testat så smakar det inte som om man blandat ner sågspån i gröten. Gröten smakar havregrynsgröt och fibrerna gör magen glad utan att sabotera smakupplevelsen. Ja jag gillar faktiskt gröt, kalla mig konstig om du vill.

Frukostgröt för morgonzombies:
(1 portion, jag bor med en gröthatare)
1 dl fiberhavregryn
En näve russin
Ett torkat fikon, hackat
5-6 mandlar
2 dl vatten
lite salt

Blanda allt i en microsäker skål och kör i ca 2 minuter på hög effekt. Rör om och servera med t.ex. mjölk och lite flytande honung. Fungerar även utan sötningsmedel på eftersom det är mycket frukt i.

Idag tror jag faktiskt att entropin i lägenheten minskat. Tjohoo... Vi har diskat mer än vi skitat ner och faktiskt diskat upp efter middagen. Lägg till fyra körda tvättmaskiner och livet känns inte så illa på städfronten. Igår skrubbade jag till och med badrummet. Fantastiskt fantastiskt... Nu är det bara resten av huset kvar :)

Inga kommentarer: