måndag 20 juni 2011

Fiskbullsrisotto, någon?

Jag har roat mig med att se hur lång tid det tar innan jag verkligen måste gå och handla. När brödet tog slut drog jag fram bakmaskinen och grävde fram en påse mjölmix. Det är nog mjölken eller filen som kommer att bli den begränsande faktorn... Det finns lite drygt en liter mjölk kvar men det är oklart hur länge den håller. Jäkla karl till att öppna den färskaste först istället för tvärt om. Vår kyl är väldigt kall men det är inte nån nackdel för saker i den håller ganska länge har jag märkt.

Dagens skörd ur kylens djup var en bit halvdeprimerad paprika, en morot, en färsk lök och en bit selleri som jag inte vet hur länge den bott där. Efter att ha trimmat bort de tråkiga delarna hackade jag grönsakerna och fräste upp dem. Det fanns lite råris kvar så det fick fräsa med innan jag hällde på buljong. Enkelt och bra, och så långt inte så konstig mat.

Sen var det det här med fiskbullarna... Jag gillar fiskbullar, faktiskt. Men det är det bara jag som gör, så de där burkarna står i skafferiet och bidar sin tid. Men eftersom det bara var jag som skulle ha middag idag så fick fiskbullarna stå för proteinintaget. Såsen såg fruktansvärt tråkig ut (mest tapiokastärkelse där misstänker jag) så jag sköljde av dem och blandade ner i riset när det började se klart ut.

Helt okej middag, och jag behövde inte handla idag heller ;) (Sen kanske jag gör det ändå, men jag behöver inte)

1 kommentar:

Skarvtjärns Greta sa...

Det värsta är när man upptäcker att datum gått ut. Av erfarenhet kan man bli väldigt sjuk!
Jag gillar också fiskbullar. Vem har sagt att det inte är gott