fredag 13 september 2013

Fluffigt får

Det har blivit mer in än ut i min garnometer på sista tiden... Jag petar på med mina lite större projekt, men det känns inte som om det händer så värst mycket. Det blir några varv här och där på min fina Pomatomus eftersom jag har lagt den sockstickningen i väskan. Perfekt i kollektivtrafiken eller när andan faller på och det finns lite dödtid!

En sak har jag i alla fall färdigställt på sista tiden! Jag har testvirkat Poofy Sheep åt Riot of Daisies. Ett gulligt och roligt amigurumimönster. I ärlighetens namn så fattas det i skrivande stund ett och annat ben på det stackars fåret, men jag räknar med att fixa finliret innan jag publicerar det här inlägget. Mönstret är färdigtestat och publiceras snart, och jag kan rekommendera det till alla virkande ull-fetichister och amigurumifrälsta. Det är nog lite marigt att prova som förstagångsmönster om man aldrig provat sånt här tidigare, men om man kan starta med en magisk ring och i alla fall har provat att sy ihop amigurumi tidigare så ska det inte vara några problem.

Så en färdig pryl, och det gick åt hela 14 gram garn. Japp, jag lämnade alla garntåtar hängande och vägde delarna innan jag började sy ihop.


Det får bli en officiell garn-o-meter post nån annan dag, men jag har som sagt köpt lite roligt garn :)

Inga kommentarer: